دانلود فایل با عنوان تحقیق در مورد ارتباطات و توسعه

محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد تحقیق در مورد ارتباطات و توسعه آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
تحقیق در مورد ارتباطات و توسعه ,ارتباطات و توسعه,دانلود تحقیق در مورد ارتباطات و توسعه ,ارتباطات,و,توسعه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه

قسمتی از متن .doc :

1- مقدمهارتباطات و توسعه يكي از چالش برانگيزترين مباحث درعرصه علوم اجتماعي، اقتصاد ، سياست و فرهنگ طي پنج دهه اخير در سطح جهان بوده است.مطالعات در اين زمينه بخصوص پس از جنگ جهاني دوم مورد توجه صاحب نظران و انديشمندان و نيز كشورهاي تازه استقلال يافته يا در حال توسعه قرار گرفت. اين موضوع از آن روي اهميت و گسترش يافت كه تكنولوژيهاي جديدارتباطي اهميت فوق العاده اي بخصوص در توسعه اقتصادي پيدا كرد ." در دهه هاي 50 و 60 نوعي خوش بيني نسبت به تاثير رسانه ها در توسعه بوجود آمده بود كه عمدتاً براساس الگوهاي غربي نوسازي ايجاد شد اما پس از آن (از دهه 80 به بعد) به كمك تحقيقاتي كه در محتواي رسانه ها و حوزه ارتباطات بين الملل انجام شد اين خوش بيني كمرنگ شد"1.با همه اين ، خوش بيني يا بد بيني نسبت به تاثيرات ارتباطات و بالطبع آن وسايل ارتباط جمعي توجه و تاكيد بر اين موضوع را كاهش نداد و امروز بيشتر از گذشته اين مسئله مورد بررسي و تحقيق قرار مي گيرد.در همين راستا آخرين تكنولوژي تاثيرگذار ارتباطات در سطح جهاني يعني اينترنت مورد توجه جدي است و موضوع اصلي اين تحقيق قرار گرفته است

2- ارتباطات سلطه بخش يا ارتباطات توسعه بخشبحث اساسي اين است كه آيا ارتباطات و رسانه ها تسهيل كننده ، توسعه هستند يا تنها منجر به اين مهم مي شوند كه به عنوان يكي از اساسي ترين ابزارهاي كشورهاي توسعه يافته در مصرفي شدن كشورهاي كمتر توسعه يافته عمل كنند.واقعيت اين است كه رسانه ها عامل اصلي و اساسي توسعه سياسي هستند اما ابزار اساسي و بنياني بوده اند كه كشورهاي كمتر توسعه يافته را از نظر اقتصادي وابسته و مصرف زده كرده اند.در بعد توسعه اجتماعي نيز در كشورهاي كمتر توسعه يافته ، از خود بيگانگي و از خود باختگي را درپي داشته اند و در ابعاد فرهنگي به اشاعه و سلطه فرهنگ كشورهاي توسعه يافته (غربي) در كشورهاي ذكر شده پرداخته اند.حال سئوال اساسي اين است كه ارتباطات توسعه بخش است يا سلطه بخش؟الف) ارتباطات توسعه بخش (خوش بينانه)اكثر صاحب نظران و انديشمندان در دهه هاي 50 و 60 ديدگاهي خوشبينانه به تاثيرات رسانه ها داشتند و حتي بر اين باور بودند كه با توسعه رسانه ها و بهره وري از آن ، توسعه و بخصوص توسعه اقتصادي رونق و سرعت خواهد گرفت. با اين تصور كلي كه گسترش وسايل ارتباط جمعي به توسعه اجتماعي و توسعه اجتماعي به توسعه اقتصادي منجر مي شود.دانيل لرنر ، ويلبر شرام و اورت راجرز از جمله سردمداران نظريات خوش بينانه هستند كه وسايل ارتباط جمعي را بعنوان محرك اصلي توسعه اجتماعي ( آگاهي ) و بالطبع آن توسعه اقتصادي مي دانند.از الگوي آنان بعنوان الگوي علت – معلولي ، خطي و يا الگوي حاكم ياد مي شود.ب) ارتباطات سلطه بخش (بدبينانه)به نظر مخالفان نظريات خوش بينانه ، جريان يكسويه و عمودي پيام از سوي وسايل ارتباط جمعي با انعكاس گسترده اخبار يكسويه به سلطه امپرياليسم خبري انجاميده است اين امپرياليسم با گسترش ابعاد ديگر پيام به سلطه ارتباطي يا سلطه ارتباطات در جهان انجاميده است و سلطه ارتباطات به همراه توليد و توزيع انبوه كالاها و مصنوعات فرهنگي ديگر , سلطه فرهنگي را در پي داشته است. از اصحاب مكتب فرانكفورت ، هربرت شيلر و هاملينگ مي توان بعنوان كساني نام برد كه با اين جريان همسوي هستند.اين تحقيق در كلاس درس استاد محترم دكتر سميعي ( درس فلسفه ارتباطات) ارايه شد.توسعه سياسي و ارتباطات ، توسعه اقتصادي و ارتباطات و توسعه اجتماعي و ارتباطات محور اصلي پروژه بوده است.

3- اينترنت سابقه راه اندازی اينترنت به شبکه ديگری به نام آرپانت برمی گردد که در سال 1969 م توسط آژانس پژوره های تحقيقاتی پيشرفته در وزارت دفاع آمريکا راه اندازی شد.در ايران اولين سازمانی که به همگانی کردن اينترنت پرداخت مرکز تحقيقات فيزيک نظری و رياضيات بود. کار اين مرکز در سال 1372 آغاز شد و تعدادی از مراکز دانشگاهی را با شبکه آموزشی و پژوهشی اروپا از طريق دانشگاه وين اتريش فراهم ساخت.بطور كلي كاركردها و خدمات زير بخشي از امكانات اينترنت است كه مورد بهره برداري عمومي واقع مي شود:کارکردهای اينترنت1- پست الکترونيک(ارسال و دريافت پيامها و نامه ها)2- سرويس دسترسی به اطلاعات(بانکهای اطلاعاتی )3- سرویس گروههای تخصصی (عضويت در گروههای خاص)4- دسترسی به کامپيوتر از راه دور


مطالب دیگر:
📚پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده📚ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار مصرف کننده📚رفتار خرید مصرف کننده و بررسی مدل های آن📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین 71 صفحه📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید آنلاین 69 صفحه📚بررسی دیدگاه های پذیرش خرید اینترنتی و عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی📚چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خرید آنلاین و اینترنتی📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق خرید آنلاین و اینترنتی 69 صفحه📚پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خرید آنلاین و اینترنتی📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق قیمت گذاری 40 صفحه📚چارچوب نظری و پیشینه پژوهش قیمت گذاری📚پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه قیمت گذاری📚ادبیات نظری و پیشینه تجربی قیمت گذاری📚عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری📚قیمت گذاری منعطف در شرکت ها، حراجی ها و بازار الکترونیک📚بررسی استراتژیهای پیشرفته قیمت گذاری منعطف📚پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك📚پاورپوینت رسالت يا ماموريت در مدیریت استراتژیک صنعتی (همراه با مطالعه موردی)📚دست مصنوعی سیبرنتیکی 📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی 45 صفحه📚چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی📚پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی📚ادبیات نظری و پیشینه تجربی افسردگی📚مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان 44 صفحه📚چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی در نوجوانان